Jump to content

Izrabljivački odnos tvrtke VIPnet d.o.o. prema hrvatskim korisnicima!


drazen katic

Preporučene objave

Poštovana/i

 

 

Zovem se Dražen Katić. Rođen sam 25.06.1969 u Republici Hrvatskoj. Od 1999. godine živim u njemačkom gradu Stuttgartu te redovito posjećujem Domovinu.

 

 

Kao i većina hrvatskih iseljenika prilikom posjete Domovini koristim telefonske usluge kao i usluge interneta. Prije više godina odlučio sam kupiti karticu za mobilni telefon na punjenje bonovima kod tvrtke VIPnet d.O.o.

Kratko nakon toga kupio sam i internetski stik na punjenje bonovima kod VIPnet d.O.o.

 

 

Razlog izbora navedene tvrtke je bio taj što su također moja sestra i šogor imali mobilne telefone i internet (na ugovor) te moja mama mobilni telefon na punjenje karticama kod VIPnet d.O.o.

 

 

Znači da je cijela moja familija koristila usluge VIPnet d.O.o. za koje je mjesečno izdvajala "ne malu" količinu novca.

 

 

Usluge smo svi zajedno koristili nekoliko godina. Prije određenog vremena su se pojavili prvi problemi. Svaki puta kada dođem u Domovinu kupim si bon za punjenje katice mobilnih uređaja.

 

 

Zadnji puta kada sam kupio bon te pokušao napuniti moju mobilnu karticu nisam u tome uspio. Nazvao sam hot-line VIPnet d.O.o. te zamolio da mi oni napune mobilnu karticu preko "koda" kupljenog bona. Zaposleni mi je na hot-line odgovorio da mobilnu karticu ne mogu više napuniti pošto mi je isključen broj. To me je zaista začudilo pošto sam na mojoj mobilnoj kartici imao još 30 kn od prošle posjete Domovini od koje je prošlo ne više od tri mjeseca.

 

 

Nakon isključenja telefonskog broja nisam više mogao koristiti moju mobilnu karticu pa sam kupljenim bonom napunio svoju drugu karticu VIP-a koju sam koristio za Internet. Prilikom kupovine Vip-ovog internet stika/kartice dobio sam i "200 kn gratis" od kojih mi se pripisivalo (po 20 kn) nakon svakog punjenja kartice bonom o 100 kn. Drugim riječima kupim bon od 100 kn, a VIP mi narednih 10 punjenja pripiše još 20 kn.

 

 

Ovaj puta sam za tih 120 kn surfao internetom, a telefonirao maminim mobilnim uređajem. Kada sam slijedeći puta došao u Domovinu ponovo sam kupio VIP-ov bon od 100 kn za surfanje internetom. Pokušao sam napuniti Internet karticu, međutim nisam uspio. Nazvao sam hot-line Vipnet-a i saopćio da imam problema sa punjenjem kartice interneta. Djelatnik hot-line mi je odgovorio da mi je isključena kartica za surfanjem internetom pošto nisam redovito obnavljao (punio) karticu. Pošto sam karticu napunio samo dva puta upitao sam što je sa mojim bonusom od preostalih 160 kn (200 kn – 2x20kn....). Djelatnik mi je odgovorio da je isključenjem moje internet kartice otpao preostali bonus.

 

 

Kupljeni bon od 100 kn nisam želio vraćati u prodavaonu (a vjerovatno to nebi ni mogao) već sam napunio maminu karticu VIP-ovog mobitela.

 

 

Kao dugogodišnji korisnik mobilne VIPnet usluge te usluge VIPnet interneta isključene su mi obadvije kartice uz objašnjenje da sam neredovito punio kartice. Prilikom isključenja mobilne kartice ostao sam bez 30 kn mog vlastitog nepotrošenog novca. Prilikom isključenja internet kartice ostao sam bez 160 kn bonusa.

 

 

Molim Vas da mi odgovorite na slijedeća pitanja:

 

 

1. Zašto su meni kao hrvatskom iseljeniku isključene obadvije Vip-ove kartice iako sam prilikom kupnje i registracije kartica ostavio osobne podatke u kojima je stajalo da živim u Stuttgartu?

 

 

2. Zašto se od hrvatskih iseljenika očekuje da redovito (gotovo mjesečno) kupuju bonove za svoje mobilne kartice i internet iako iseljenici nisu u mogućnosti svaki mjesec posjećivati Domovinu?

 

 

3. Po kome zakonu (molim navesti broj NN i broj zakona) je meni tvrtka VIPnet d.O.o. isključila kartica za mobilno telefoniranje iako je na njoj još bilo 30 kn mog nepotrošenog novca?

 

 

4. Po kome zakonu (molim navesti broj NN i broj zakona) tvrtka VIPnet d.O.o. ima pravo otuđiti i zadržati privatnu imovinu (uplaćena, a ne potrošena financijska sredstva) svojih korisnika?

 

 

5. Po kome zakonu (molim navesti broj NN i broj zakona) je meni tvrtka VIPnet d.O.o. isključila moju internetsku karticu iako sam na njoj još imao bonus od 160 kn?

 

 

Usprkos negativnoj situaciji u kojoj sam se našao, moja familija je i dalje ostala vjerna tvrtci VIPnet. Moja mama ima i dalje Vip-ov mobilni telefon na punjenje, a moja sestra i šogor mobilne telefone na ugovor kod tvrtke VIPnet.

 

 

Krajem prošlog mjeseca ove godine bio sam u redovnoj posjeti Domovini te obišao rodbinu. Prilikom boravka kod mame ona mi je izjavila da joj uskoro ističe mobilna kartica te da mora kupiti novi bon. Pogledao sam na mobitel te našao poruku Vip-a u kojoj je stajalo da korištenje usluge telefoniranja ističe 02.04.2015 te da na vrijeme obnovi mobilnu karticu.

Pogledao sam koliko još novca moja mama ima na mobilnoj kartici te začuđujuće ustanovio da još posjeduje 131,97 kn. Mama mi je izjavila da ona često ne telefonira te da iako ima dovoljno novca na kartici mora uvijek ponovo kupovati novi bon.

 

 

To je bila kap koja je prelila čašu moje tolerancije prema tvrtci. Odlučio sam poduzeti određene mjere kojima bi se stalo na kraj izrabljivačkom postupanju tvrtke VIPnet d.O.o. prema hrvatskim korisnicima.

 

 

Molim Vas da mi odgovorite na slijedeća pitanja:

 

 

1. Po kome zakonu (molim navesti broj NN i broj zakona) tvrtka VIPnet d.O.o. "tjera" korisnike svojih usluga "na uvijek ponovnu" kupovinu bona iako korisnici imaju dovoljnu količinu novca na svojim karticama?

 

 

2. Tko nadzire poslovanje tvrtke VIPnet d.O.o. te dopušta izrabljivački odnos tvrtke prema hrvatskim umirovljenicima? (Moja mama dobiva hrvatsku mirovinu u iznosu od ca. 1600 kn)

 

 

U Saveznoj Republici Njemačkoj korisnici koji koriste usluge mobilnog telefoniranja i mobilnog interneta na punjenje bonovima nakon "u potpunosti ispražnjene kartice" zadržavaju pravo na svoj broj godinu dana nakon tog datuma. Republika Hrvatska je članica Europske unije i teško mi je i zamisliti da telekomunikacijske tvrtke u Domovini imaju zakonsko ovlaštenej činiti to što čine.

 

 

Molim Vas da mi u roku od 30 dana (do 10. 05. 2015) pismenim putem tj. e-mailom odgovorite na mojih gore 7 postavljenih pitanja.

U protivnom ću biti prisiljen da o napisanoj žalbi izvjestim institucije Europske unije koje su zadužene za zaštitu potrošača zemalja članica Unije!

 

 

S dužnim štovanjem!

mr.sc. Dražen Katić, dipl.ing.

 

 

 

 

U Stuttgartu, 10.04.2015

 

 

 

 

 

 

Ova napisana žalba proslijeđena je slijedećim instancama:

 

 

1. Vladi Republike Hrvatske - Upiti građana

 

 

2. Ministarstvu gospodarstva - Upravi za trgovinu i unutarnje tržište - Sektoru za robe, usluge i zaštitu potrošača

 

 

3. Ministarstvu financija - Upravi za makroekonomske analize, gospodarstvo, financijski sustav, Europsku uniju i međunarodne financijske odnose - Sektoru za gospodarstvo

 

 

4. Saboru Republike Hrvatske – Upiti građana

 

 

5. Saborskim odborima:

- Odboru za gospodarstvo

- Odboru za Hrvate izvan Republike Hrvatske

- Odboru za predstavke i pritužbe

 

 

6. Saborskim zastupnicima 11. izborne jedinice (Hrvatsko iseljeništvo):

- gospodinu Filipović Iliji

- gospodinu dr. Jelečević Perici

- gospođi Mariji Rapo

 

 

7. Uredu predsjednice Republike Hrvatske

 

 

8. Hrvatskoj gospodarskoj komori

 

 

9. Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača

 

 

10. Savezu udruga za zaštitu potrošača Hrvatske

 

 

11. Legalis – hrvatskom pravnom portalu

 

 

12. Državnom uredu za Hrvate izvan Republike Hrvatske

 

 

13. Tvrtci VIPnet d.O.o.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

u potpunosti ispražnjene kartice" zadržavaju pravo na svoj broj godinu dana nakon tog datuma. Republika Hrvatska je članica Europske unije i teško mi je i zamisliti da telekomunikacijske tvrtke u Domovini imaju zakonsko ovlaštenej činiti to što čine.

Ako je SIM kartica na bonove, tada bon možete bez koristiti, primjer za bon od 50kn:

- prvih 30 dana možete nazivati i razgovarati normalno

- nakon toga još 75 dana možete nazivati, ali obično je cijena razgovora nepovoljnija

- nakon toga više ne možete nazivati, jer je bon prestao vrijediti; ali možete primati pozive još 180 dana. Ako niste do kraja ovog roka dopunili račun novim bonom, isključe vas.

Znači, ukupno trajanje SIM kartice, ako je uplaćen bon od 50kn je 30+75+180=285 dana

 

Slično je kod vip-a, t-coma i kod Tele2, a duljine triju perioda mogu mogu biti i drukčije s drugim bonovima... Obično je to u Uvjetima korištenja:

Tele2 prepaid - 1.4. 180 dana

Simpa "270 dana po isteku bona, moći ćeš samo primati pozive"

Vipnet svi uvjeti - nakon 270 dana bit će ukinut

 

 

Nesporazume rješava HAKOM, može se postaviti pitanje, a postoje i e-Žalbe. Za kupljeni bon koji nije iskorišten se može dobiti povrat.

 

 

- ovdje su izgleda nešto drukčija pravila u odnosu na Njemačku...

 

Kažu (na jednom forumu) da će se pravila o trajanju bonova uskoro promijeniti, pa će svi bonovi trajati 90 dana, bez obzira na vrijednost.

Ne vjerujem da će trajanje bona (tj. mogućnost pozivanja) biti produženo na "dok god ima nešto na računu"

 

===========

Ipak je dobro da ste to poslali. Ako bi bilo po tom kako navodite, onda bi netko ko malo telefonira mogao proći s jednim bonom godišnje.

Mi smo se ovdje navikli da plaćamo uz uslugu i neki paušal, koji je često neopravdan. To je kod HEP-a (Elektre), kod HT za fiksni telefon (nisam siguran, više ne koristim HT)...

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

1. Po kome zakonu (molim navesti broj NN i broj zakona) tvrtka VIPnet d.O.o. "tjera" korisnike svojih usluga "na uvijek ponovnu" kupovinu bona iako korisnici imaju dovoljnu količinu novca na svojim karticama?

Ako nešto nije propisano zakonom (trajanje bonova izgleda nije, zasad) onda vrijede uvjeti trgovca (njegov website, uvjeti korištenja, opći uvjeti).

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Kažu (na jednom forumu) da će se pravila o trajanju bonova uskoro promijeniti, pa će svi bonovi trajati 90 dana, bez obzira na vrijednost.

Izvor je, kažu na tom sat. forumu - HAKOM priopćenje, a izmjene /v. čl. 8/ pravilnika stupaju na snagu 1. svibnja

Operatorima je propisana i obveza da trajanje računa unaprijed plaćene usluge nakon nadoplate bonom bilo kojeg iznosa, mora vrijediti najmanje tri mjeseca od nadoplate. Do sada je ovo područje bilo prepušteno tržišnoj utakmici ali je u mnogim slučajevima trajanje bonova manjih iznosa bilo prekratko i čest uzrok nezadovoljstva korisnika.
Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 1 mjesec kasnije...

To što ste hrvatski iseljenik ne znači da zavrjeđujete neki posebni tretman kao što bi vi htjeli... Kao šta u njemačkoj postoje zakoni postoje i u hrvatskoj. Također postoje i uvjeti korištenja... Ako ih vi svojom greškom niste pročitali sami ste si krivi. Umjesto silnih mailova i pametovanja trebali ste pročitali uvjete...

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

To što ste hrvatski iseljenik ne znači da zavrjeđujete neki posebni tretman kao što bi vi htjeli... Kao šta u njemačkoj postoje zakoni postoje i u hrvatskoj. Također postoje i uvjeti korištenja... Ako ih vi svojom greškom niste pročitali sami ste si krivi. Umjesto silnih mailova i pametovanja trebali ste pročitali uvjete...

 

i Hrvatska je član Europske unije i za nju vrijede Direktive EU.

u pregovorima o pristupanju EU hrvatska se obvezala svoje zakonodavstvo prlagoditi pravnim stečevinama EU u što spada i sudska praksa sudova EU. nekon ne odgovaraju takva pravila pa oteže sa prilagodbom zakona.

zašto strani operateri (VIP, TELE2 ... ) u hrvatskoj imaju druge norme ponašanja u odnosu na države iz kojih potiču ? uvjeren sam zbog zarade koja je puno veća nego u drugim državama EU.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Bovu šta je sporno u konkretnom slučaju? Čovjek je kupio karticu, ukucao bon koristio nekoliko (dana,tjedana ili...) nakon toga nije koristio 200-ak dana i oni su mu ukinuli broj.

A ovih 20 kuna su mu ponudili vratit.

Kakva bi direktiva EU u konkretnom slučaju bila prekršena?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija