Jump to content

diskriminacija djece


lumpi1

Preporučene objave

Ne znam u koju kategoriju spada moj "problem", pa ću ga opisati-pitati ovdje.

 

Imam dijete u prvom razredu osnovne škole.

Ukupno je pet prvih razreda.

Odlukom škole dva prva razreda idu iduće dvije godine čitavo vrijeme samo u popodnevni turnus. Znači, jedino ta dva razreda od svih razreda od 1.-8. razreda na školi.

Ostatak od tri prva razreda zbog dnevnog boravka idu stalno ujutro u školu.

Svi ostali razredi u školi se izmjenjuju jedan tjedan ujutro, jedan tjedan poslijepodne.

------------------------

Mislim da to nije uredu da mi se život djeteta i moj život limitira iduće dvije godine samo kako odgovara školi bez druge mogućnosti. Isto tako smatram da mi je dijete i moja obitelj diskriminirana jer nema iste obrazovne mogućnosti kao ostala djeca u školi s obzirom da ima stalno nastavu poslije podne. Što znači da i nekim slobodnim i van nastavnim aktimnostma neće moći sudjelovati jer se one odvijaju isključivo posliepodne. Isto tako diskriminirano je i zbog svoje dobi jer ostale dobi imaju mogućnost škole ujutro i poslije podne.

Diskriminirano je i zbog toga što im nije ponuđena mogućnost da sa istom generacijom pohađaju školu stalno ujutro i da se druže i obrazuju pod vremenski istim uvjetima.

Načelno svoj djeci je ponuđena ista mogućnost (npr. dnevni boravak) ali on nije obavezan, on je slobodan izbor koji određuje nastavu stalno ujutro, ali u obveznom dijelu školovanja nije omogućeno da pod istim vremenskim terminima ili intervalima pohađaju nastavu kao i ostala djeca iste škole.

Isto tako moje dijete je u nepovoljnijem položaju od onih koje se izmjenjuju u turnusima, jer npr. kod liječnika mora samo ujutro, vrijeme za igru praktički poslije podne nema...

 

Škola tvrdi da organizacijski ne može drugačije organizirati nastavu.

Obratio sam se pisano sa problemom prosvjetnoj inspekciji koja me kontaktirala telefonom radi pojašnjenja, i načelno im je mišljenje da to nije uredu. Čekam pisani odgovor.

Isto tako obratio sam se pisano pravobraniteljici za djecu, koja je pisano odgovorila da postoje naznake nejednakosti među djecom, te da je tražila očitovanje škole i osnivača.Dostavit će konačno mišljenje.

 

Koje je vaše mišljenje vezano na diskriminaciji, te da li tu postoje pravni elementi koji bi išli u prilog da mi dijete ne ide stalno poslije podne u školu?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Obzirom na očiti manjak prostornih kapaciteta (kojeg će po svoj prilici obrazložiti ustanova, a dati mišljenje i osnivač), ovisi koliko će kvalitetno izverbalizirati motiv za takvu odluku.

 

Vaše dijete će osjetiti razliku (nazovimo to nejednakim mogućnostima ili naznakama nejednakosti) u nekim aktivnostima izvanškolske kategorije, a prije cca 17:30 ili 18h, ali u većim gradovima je taj uzrast u terminima koji okupljaju djecu nevezano za smjene u školi (dalo bi se lako i statistički obraditi glazbene, plesne umjetničke škole, sportove, jezike i sl). Vremena za igru poslijepodne neće imati napretek. Kod liječnika neće moći poslijepodne, ali da je u školi uvijek ujutro (na što se rijetko koji roditelj buni), ista bi stvar bila s jutrima.

Nije uvriježena praksa, a preozbiljan problem bi nastao da oboje roditelja radi i nisu s djetetom koje bi praktički bilo pod njihovim izravnim nadozorom samo ostatak poslijepodneva.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Obzirom na očiti manjak prostornih kapaciteta (kojeg će po svoj prilici obrazložiti ustanova, a dati mišljenje i osnivač), ovisi koliko će kvalitetno izverbalizirati motiv za takvu odluku.

 

Vaše dijete će osjetiti razliku (nazovimo to nejednakim mogućnostima ili naznakama nejednakosti) u nekim aktivnostima izvanškolske kategorije, a prije cca 17:30 ili 18h, ali u većim gradovima je taj uzrast u terminima koji okupljaju djecu nevezano za smjene u školi (dalo bi se lako i statistički obraditi glazbene, plesne umjetničke škole, sportove, jezike i sl). Vremena za igru poslijepodne neće imati napretek. Kod liječnika neće moći poslijepodne, ali da je u školi uvijek ujutro (na što se rijetko koji roditelj buni), ista bi stvar bila s jutrima.

Nije uvriježena praksa, a preozbiljan problem bi nastao da oboje roditelja radi i nisu s djetetom koje bi praktički bilo pod njihovim izravnim nadozorom samo ostatak poslijepodneva.

 

Hvala na vašem mišljenju.

Meni, a i još jednom dijelu roditelja i jest problem što radimo samo prije podne.

Dijete nam je samo kod kuće prije podne i viđamo ga samo poslije podne, odnosno navečer.

To vrijeme za sada koristimo isključivo samo za pisanje zadaća i učenje.

Ne mogu zamisliti da će to tako biti sve do četvrtog razreda.

Takav ritam ne dozvoljava mojem djetetu da ima bilo kakve van nastavne ili van školske aktivnosti nakon nastave jer za sada se sve podređuje školi ( i dijete i roditelji).

Isto tako cijela obitelj je sada praktički organizirana na način da sve obveze podređuje organizaciji škole. Jednostavno nemamo izbora, jer djeca ne idu u turnusima u školu.

Istina, najprihvatljivije bi bilo da djeca idu samo ujutro u školu, tako bi za sve ostalo najviše vremena i sve bi bilo lakše organizirati,

Moje dijete se sada ni ne druži sa vršnjacima. Sa onima koji su u suprotnom turnusu jer se ne vide, a sa onima u istom jer svi imaju obvezu sa učenjem i pisanjem zadaća.

 

Razumijem da nema u školama kapaciteta, ali zato smatram da škola nije smjela upisivati toliki broj produženih boravaka (oni zauzimaju kapacitete) djece ili čak ako nema za to uvjete nije smjela uopće imati produženi boravak djece. Iz prakse je vidljivo da taj boravak uz onaj dio koji služi za učenje i pisanje zadaća, većini roditelja služi za "čuvanje" njihove djece do 15 sati pa da ih pokupe dok idu sa posla. Jako malo djece ostaje do propisanih 17 sati. Zbog toga moje i ostala djeca (cca 50 djece) prva tri razreda osnovne škole ide stalno poslije podne.

 

Tendencija školstva je po planu obrazovanja da do 2018. sva djeca idu u jedan turnus i to jutarnji. Za sada se to ostvaruje u jako malo škola, no zakon kaže da se onda do tada organizira rad u dvije smjene. Pod tim u dvije smjene, zakonodavac i stručnjaci nisu sigurno mislili da dijete tri godine ide u školu stalno poslije podne već da se izmjenjuje u jutarnjem i poslije podnevnom turnusu (što većina škola i čini). Dobro da se netko nije sjetio i organizirao rad vrtića zbog smanjenja kapaciteta da npr. tri grupe u istoj ustanovi idu u vrtić stalno poslije podne.

 

Pokušavam naći bilo kakvo pravno ili npr. medicinsko (vezano za razvoj, psihologiju djece), socijalno i sl. uporište kao argument kojim bi sa ostalim roditeljima pokušao našu djecu staviti u istu poziciju sa svom ostalom djecom u školi koju pohađaju. Odnosno ili da izmjenjuju turnuse ili idu stalno ujutro.

Stoga molim ukoliko netko ima argumente u prilog, da ih iznese.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Mišljenja sam da ćete najviše i najbrže postići, ukoliko se vi roditelji ovih prvašića skupite i zatražite od ravnatelja (odnosno Uprave) da, imajući razumijevanja za nedostatak smještajnih kapaciteta u samoj školi, ipak napravi određenu rotaciju, pa da se svaku godinu izmjenjuju po dva razreda koja bi preuzela taj popodnevni turnus, a ne da sve padne na leđa isključivo dva ista razreda. Ali pritom je potrebno da se skupite svi ili barem većina, da iskažete jedinstvo. Ravnatelj (Uprava) nema apsolutno nikakva opravdana razloga da takav zahtjev odbije.

 

Ovo o čemu pišete razumijem u potpunosti, ali škola ima realno opravdanje, a i sam postupak koji spominjete je dugotrajan, ako uopće i rezultira uspjehom.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Mišljenja sam da ćete najviše i najbrže postići, ukoliko se vi roditelji ovih prvašića skupite i zatražite od ravnatelja (odnosno Uprave) da, imajući razumijevanja za nedostatak smještajnih kapaciteta u samoj školi, ipak napravi određenu rotaciju, pa da se svaku godinu izmjenjuju po dva razreda koja bi preuzela taj popodnevni turnus, a ne da sve padne na leđa isključivo dva ista razreda. Ali pritom je potrebno da se skupite svi ili barem većina, da iskažete jedinstvo. Ravnatelj (Uprava) nema apsolutno nikakva opravdana razloga da takav zahtjev odbije.

 

Ovo o čemu pišete razumijem u potpunosti, ali škola ima realno opravdanje, a i sam postupak koji spominjete je dugotrajan, ako uopće i rezultira uspjehom.

 

Sa ravnateljem je teško razgovarati jer toliko taštine i ega na jednom mjestu stvarno je teško naći. Čovjek je uvjeren da on radi najbolje i da on zna što je najbolje za našu (moju) djecu. Argumentirajući mu moj zahtjev mišljenjem npr. pravobraniteljice za djecu i prosvjetne insp. (kontaktirao sam ih telefonom), ravnatelj je na kraju zaključio da ga baš briga što oni misle i da njegovu odluku nitko neće promijeniti .

Jedan dio roditelja pokušava nešto promijeniti no kada treba javno iznesti stav, roditelji se boje. Boje se da se njihovo suprostavljeno mišljenje sa ravnateljevim ne odrazi na njihovo dijete, odnosno boje se "osvete" nad svojom djecom. Ravnatelj je tražio da se roditelji izjasne imenom i prezimenom. Naravno, znao je da će tako jedan dio roditelja odmah postati "nezainteresirano".

Najviše me smeta to što se konstantno sa svih razina priča o nekim pravima i jednakosti djece, o ravnopravnosti..., no toga u stvarnosti nema. Kada treba neke stvari sprovesti u djela, uvijek se nađe neki razlog zašto se to ne može. Tako je sada i sa problemom kapaciteta škole (kako vi kažete realno opravdanje). Mene ne zanima takvo realno opravdanje, jer to moje dijete i mene stavlja u nejadnak položaj prema drugoj djeci i roditeljima koji nemaju takav problem. Nitko neće reći ili nešto poduzeti jer škola upisuje programe (npr. dnevni boravak) iznad svojih mogućnosti. Zašto upisuje? Vjerojatno jer se to dodatno plaća novcem roditelja.

Ne treba biti poseban stručnjak pa da se zaključi da nije u redu da pedesetero djece u dobi od 7 godina iduće tri godine ima stalno nastavu poslije podne. Bilo da je taj razlog zašto to nije u redu dob djeteta, njihova ne samostalnost, socijalni moment, zdravstveno gledište, odnosno nikako nemaju iste mogućnosti kao njihovi vršnjaci koji imaju nastavu organiziranu na drugačiji, prihvatljiviji način i za djecu i za njihove obitelji.

 

Očito se borimo protiv vjetrenjača.

"Onaj koji se bori ima šansu izgubiti i pobijediti, a onaj koji se ne bori već je izgubio."

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Molim da me se pogrešno ne shvati, ali ja ne vidim da bi imalo temelja u kakvoj dikriminaciji. Ne znam. Ako šta nađete, svakako se javite jer me interesira.

 

Mislim da je najbolje ovo što G-man kaže, pokušajte se organizirati vi roditelji.

 

Ovim ste me sjetili mog osobnog iskustva kojeg ću biti slobodna podijeliti: mi smo u 4 razredu osnovne dobijali strani jezik. Izvlačilo se valjda iz šešira, i svi razredi su izvukli engleski jezik a samo moj razred francuski.

 

Svi roditelji (isključujući moje, njima je svaki strani jezik vrijedan) su se žestoko bunili radi diskriminacije jer se zna da je engleski broj jedan i željeli su da i njihova djeca uče engleski. Samo zbog pritisaka roditelja je došlo do situacije da smo mi kao jedini razred, pored francuskog dobili i engleski. Jedini razred na školi koji je učio dva strana jezika, i to kao prva strana jezika (točno tako u knjižici pisalo).

 

Hoću reći - ne treba se previše oslanjati na sistem i tražiti od njega rješenje svih naših problema.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Lumpi1, sugeriram još jednu adresu kojoj se možete obratiti - nadležnom uredu u Županiji (Gradu Zagrebu) odnosno gradu (ako su to preuzeli u svoj djelokrug, što je vrlo mala vjerojatnost), koji su zaduženi za poslove obrazovanja i na neki način, ajmo reć "nadređeni" ravnatelju. Ako on ignorira Pravobraniteljicu i inspekciju (koji, budimo realni i nemaju neke relevantne ovlasti), onda u ovom slučaju, nadležan ured baš i neće moći samo tako "otkantati". Probajte, nemate što za izgubiti.

 

Burn, parlez vous francais? Jesam dobro napisao? B| Zapravo ste jako dobro prošli - vele ljudi da je "najjači" izgovor engleskog jezika upravo francuski. :D Šalim se malo, da me ne banate.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Lumpi1, sugeriram još jednu adresu kojoj se možete obratiti - nadležnom uredu u Županiji (Gradu Zagrebu) odnosno gradu (ako su to preuzeli u svoj djelokrug, što je vrlo mala vjerojatnost), koji su zaduženi za poslove obrazovanja i na neki način, ajmo reć "nadređeni" ravnatelju. Ako on ignorira Pravobraniteljicu i inspekciju (koji, budimo realni i nemaju neke relevantne ovlasti), onda u ovom slučaju, nadležan ured baš i neće moći samo tako "otkantati". Probajte, nemate što za izgubiti.

 

Burn, parlez vous francais? Jesam dobro napisao? B| Zapravo ste jako dobro prošli - vele ljudi da je "najjači" izgovor engleskog jezika upravo francuski. :D Šalim se malo, da me ne banate.

 

Svakako se obratiti na sve moguće adrese.

 

G-man, super ste to napisali, nema banna, naravno :)

 

Prošla sam odlično, jer nekad akcija samih roditellja urodi najboljim plodom. Sistem baš briga, pojedinci su bitni.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija